Annika Altnäs slår tillbaka kritiken
NORRKÖPINGScandic Hotells direktör Mikael Åhrberg vill ha svar.Och Annika Altnäs vid Destination Norrköping är villig att ge dem.- Jag är lite osäker på hur de marknadsför Louis De Geer. Det har varit lite för tyst, säger Åhrberg.- Han verkar inte vara helt insatt. Vi jobbar intensivare än någonsin, kontrar Altnäs.
"Han verkar inte helt insatt", säger Destination Norrköpings Annika Altnäs om hotelldirektören Mikael Åhrbergs uttalanden i torsdagens Folkbladet. FOTO: ANITA KJELLBERG
Foto:
- Det går inte att sitta bakom skrivbordet och hoppas på att saker ska hända. Här gäller det att vara aktiv på fältet och föra en offensiv marknadsföring, säger Åhrberg med rikting Destination Norrköping och Annika Altnäs.
<b>Obefogad kritik</b>
Som svarar:
- Mikaels oro är helt obefogad. Vi gör allt vad vi kan för att marknadsföra Norrköping och Louis De Geer. Vi har två säljare som jobbar med kundkontakter, vi har tagit fram helt nytt marknadsmaterial och vi kommer snart att starta en ny annonskampanj. Det verkar inte som Åhrberg är helt insatt i vad vi gör.
Annika besvarar vidare hotelldirektörens kritik med att hon gärna skulle vilja se att fler hotell visade intresse för evenemangen i Louis De Geer - något som skulle gynna alla parter enligt henne.
Ett utökat samarbete som Mikael Åhrberg skulle välkomna med stora famnen.
- Det skulle inte skada om hotellen var mer framåt. De har i regel bra ideér och vi är pigga på att göra saker tillsammans, säger Annika.
- Det känns som om det är för lång distans mellan oss. Jag är medveten att det är en tuff tid med lågkonjuktur, men Louis De Geer måste tänka till vad de vill. En offensiv satsning är oerhört viktig, fortsätter Åhrberg.
Annika Altnäs har inte haft något lätt jobb att axla färgstarke Reidar Svedahls mantel, men hon har medvetet valt att hålla en låg profil och i första hand koncentrerat sig på att grunda en stark organisation.
- Som förhoppningsvis kommer att bära frukt inom sex månader. 30 personer är starkare än bara ett ansikte som syns utåt. 2003 kommer inte att bli vårat bästa år, men det är ingen fara ekonomiskt, säger Altnäs.
Destination Norrköping-chefen ser ett trendbrott när affischnamn som Sven-Ingvars, Lena Philipson och buskiskungarna Stefan&Krister intar Louis De Geer och beräknas dra fulla hus.
<b>"Vi sitter i samma båt"</b>
Men Mikael Åhrberg efterlyser mer konkreta exempel och tydligare svar på Destination Norrköpings marknadsföring - fullt medveten om risken att han sparkar in öppna dörrar, som han själv uttrycker det. I nästa vecka kommer han kontakta Annika Altnäs för att få en bättre inblick.
- Jag vill veta vem som är ute och jagar och vem som är försäljningsansvarig. Vi sitter i samma båt och ska vi lyckas måste vi arbeta gemensamt, avslutar Mikael Åhrberg.