Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Media Markt bygger om

Media Markt i Norrköping bygger om och moderniserar. Ytan krymps något och det som har störst efterfrågan lyfts fram mer.

Moderniseras. Media Markt i Norrköping.

Moderniseras. Media Markt i Norrköping.

Foto: Susanna Beskow Norgren

MODERNISERING2018-04-09 16:00

Under våren investerar hemelektronikkedjan Media Markt totalt 80 miljoner kronor i att bygga om sina varuhus. Totalt kommer 18 av Media Markts 27 varuhus i Sverige att moderniseras.

Ombyggnationen av Media Markt i Norrköping, som håller öppet under omgörningen, beräknas vara klar inom några veckor.

Varuhuset ska utformas på ett sätt som gör det lättare för kunderna att orientera sig, med tydligare skyltning och kortare hyllsektioner. Det ska bli ljusare, med öppnare ytor och inslag i trä. Ambitionen är att bli ännu bättre på att bemöta kunderna.

– Vårt varuhus och våra duktiga medarbetare fyller en mycket viktig funktion när det gäller rådgivning till kunderna. Nu blir dessutom möjligheten att testa och uppleva produkterna på plats i varuhuset bättre och vi kommer ännu närmare kunderna, säger Ingo Rippert, varuhuschef Media Markt Norrköping.

Totalytan kommer att minskas något samtidigt som ett antal områden kommer att få tydligare exponering och större ytor jämfört med innan. Telekom, skönhet och hälsa, gaming, bärbart ljud och hörlurar samt inbyggnadsvitvaror är kategorier som kommer att hamna ännu mer i fokus.

Varuhuset kommer också att utrustas med ytor för matlagning, vid events.

Per Kaufmann, vd Media Markt Sverige, talar om mer interaktivitet, mer digital kommunikation i varuhusen och en tydlig koppling mellan webbhandeln och de fysiska varuhusen. I varuhusen kommer man att lyfta fram det som har störst efterfrågan bland kunderna.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om