Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Säljaren måste åtgärda fel

Mobiltelefonen mannen köpte på auktion hos en av de etablerade elektronikkedjorna i stan, fick han aldrig att fungera.

MOBILSTRUL2016-10-21 10:22

Butiken tog in mobilen för kontroll och konstaterade att mannen måste ha utsatt mobilen för "fysisk överbelastning" då sim-kortets ben/stift var böjda. Mannen hävdar att han inte gjort detta, att förpackningen var uppbruten när han köpte mobilen och att felet fanns när han köpte den. Mannen klagade då hos Allmänna Reklamationsnämnden, som går på hans linje och menar att mannen, enligt Konsumetköplagen, har rätt att få felet fixat. Detta eftersom att han anmält felet inom sex månader från försäljningsdatumet, att han påstått att förpackningen var uppbruten, något säljaren inte kommenterat och att det därför inte går att utesluta att mobilen var skadad när den såldes. Beslutet kan inte överklagas.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!