I april 2014 öppnade paret Sofia och Anders Arvidsson den första versionen av gymmet Get Prepared i Lotorp, strax utanför Finspång.
– När möjligheten fanns att köpa den här fastigheten så slog vi till. Att leverera ett gym där kundernas önskemål hela tiden är det viktigaste är sättet vi jobbar på. Det går fortfarande som en röd tråd genom verksamheten, säger Sofia när vi ses i det värmande solljuset vid det nya utegymmet.
Hon bär med sig ett inramat diplom med budskapet att Get Prepared, eller GP som företaget också kallas, har vunnit en fin utmärkelse.
Bolagsinspektionen har i samarbete med intresseorganisationen Sveriges företag utsett Sofia och Anders till länets företagare 2023 i klassen för företag som omsätter mellan en och tio miljoner kronor.
– Det var en rejäl överraskning, berättar Sofia.
I motiveringen lyfts Get Prepared fram som ett av Östergötlands högst rankade företag när det kommer till bland annat: kreditvärdighet, ägare, styrelse, tillväxt, ranking i aktuell bransch, vinstdrivande och bolagsvärdering".
– Klart vi blir stolta och glada över det här priset. Vi har vuxit organiskt och hela tiden återinvesterat i verksamheten, förklarar Sofia.
Medlemsantalet ligger just nu på 250 personer. Kärnverksamheten handlar om ett obemannat gym.
– Sedan har vi tilläggstjänster som till exempel träningsgrupper, KBT (kognitiv beteendeterapi), personlig träning, föreläsningar och utbildningar till företag.
Hur ser framtidsvisionen ut?
– Det första vi ska göra är att vinterbona en container för träning. Sedan ska vi få till en parkering till. Det stora målet på sikt är att etablera en helt ny anläggning i de centrala delarna av Finspång. Vi letar lokal, men har ännu inte hittat rätt, säger Sofia.
Tror du det finns en marknad för ett gym till i Finspång?
– Ja, det är jag helt övertygad om. Det är många som säger att skulle vi ha ett gym i Finspång, så skulle vi träna där.
Det nya utegymmet vid anläggningen i Lotorp blev färdigt i början av sommaren.
– Även här har våra kunder varit med och påverkat vad vi skulle satsa på. Totalt handlar det om en investering i miljonklassen.
Är det största satsningen i företagets historia?
– Nja, vi hade en kostnadsmässigt lika stor satsning förra året när vi byggde ut en del inomhus, säger Sofia Arvidsson.