Inom hela Coop pågår det en formatomställning där de tidigare namnen på olika butiker som Forum, Nära och Extra, byter namn till Coop stor, Coop och Coop liten.
– Vi är Coop med ortsnamnet tillagt, säger Nic Söderqvist, butikschef.
Under senaste veckorna har man tagit bort allt vad Konsum heter i butiken. Nu är det enhetligt grönt och senare ska även fasaden målas om.
– Det blir en brun färg, som så småningom ska gälla på alla Coops fasader, säger Nic Söderqvist.
Största konkurrensen för Coop Krokek är stormarknaderna på Ingelsta i Norrköping, som oftast genom stora volymer kan pressa priserna.
– Vi har genomfört prissänkningar och det är en väldigt viktigt, men det är svårt att matcha priserna på Ingelsta, säger Nic Söderqvist.
Högst upp på kundernas önskelista vid omgörningen stod en manuell chark, något som sedan en tid är verklighet och inom en snar framtid startar butiker i Skandinavien med lösviktsförsäljning av varor, som exempelvis gryner och det finns butiker som säljer mjölk i lösvikt, ett koncept som kanske kommer till Krokek vartefter.
– Det låter spännande och intressant, men jag är för dåligt påläst om det just nu och kanske kan inte 100 procent säljas i lösvikt eftersom man måste ta hänsyn till olika regler, men vi lyssnar alltid på konsumenten och kommer det här att efterfrågas så ska vi såklart försöka lösa det, säger Nic Söderqvist.