– Jag är oerhört stolt över att vi uppmärksammas i ett internationellt sammanhang. Jag tycker att filmproduktionen lyckades förmedla en härlig känsla av vårt utbud och vårt kundlöfte om att Kolmården är en upplevelse i världsklass, säger Mattias Zingmark, Kolmårdens marknadschef.
Skara Sommarlands och Kolmårdens reklamfilmer har nominerats till en Brass Ring Award, en av nöjesparksbranschens mest prestigefyllda tävlingar.
IAAPA Brass Ring Awards arrangeras av branschorganisationen IAAPA (International Association av Amusement Parks and Attractions) som representerar medlemmar i 97 länder.
Kolmården har nominerats till en Brass Ring Award för bästa tv-reklam. Kolmården tävlar i sin kategori mot Minnesota Zoo i Apple Valley, USA samt Utah’sHogle Zoo, Salt Lake City, USA.
Kolmården, som verkar för en vildare värld genom bevarandearbete och utbildning, lockar till besök genom att skildra flera upplevelser i djurparken. Tre starka besöksanledningar lyfts fram i reklamfilmen ”En Vildare Värld”: delfinföreställningen Life, Tiger World och Safari.
Prisutdelningen går av stapeln den 19 november på den årliga IAAPA-mässan i Orlando, Florida.