Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Soffan levde inte upp till kvinnans förväntningar

En kvinna som 2019 köpte en soffa från en butik i Norrköping, på internet, vill nu att köpet hävs.

Soffan riskerar kanske att hamna på tippen.

Soffan riskerar kanske att hamna på tippen.

Foto: Sören Boström

Konsumtions- & dagligvaror2021-01-07 17:00

Det hann inte gå ett halvår innan kvinnan upptäckte en rad brister i soffan.

– Tyget är nött och fult, nackkuddarna släpper ifrån sig trådar från kanterna, benet gick sönder väldigt lätt av normal användning vilket gör att soffan lutar och gångjärn mellan divan och soffa kan inte a vändas så soffan glider isär, skriver kvinnan i anmälan.

Dessutom stämde inte färgen med den hon beställt.  

Företaget skickade nya innerkuddar - som är för stora och släpper dun. 

Om uppgifterna stämmer ska Allmänna reklamationsnämnden, ARN, lämna en rekommendation för hur tvisten ska lösas.

En majoritet av alla berörda företag följer ARN:s rekommendationer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!