Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Gör nystatsning i Norrköping

I november slog Em Home igen sin butik i Norrköping efter att ha gått i konkurs. I april öppnar de igen – nu med en ny ägare. ”Vi kommer satsa mycket mer på inspiration”, säger ägaren Jonas Gunnarsson.

Möbelbutiken Em Home stängde i november efter konkurs. I april öppnar butiken igen, nu med ny ägare.

Möbelbutiken Em Home stängde i november efter konkurs. I april öppnar butiken igen, nu med ny ägare.

Foto: Eva Jensen

HANDEL2019-02-08 14:00

Möbelkedjan Em Home köptes i december upp av Electra Gruppen som utvecklar och driver koncept för butikskedjor med fristående entreprenörer.

Tidigare har de bland annat förvärvat elektronikkedjan Expert och lyckats få snurr på den verksamheten.

Nu ger de sig in i möbelbranschen och hoppas på en liknande utveckling där.

Ett av de första dragen blir att blåsa nytt liv i butiken i Norrköping.

– Jag kände att det här var ett väldigt spännande projekt att dra igång. Electra är väldigt duktiga och noggranna och känns som en trygg och bra aktör och medhjälpare, säger Jonas Gunnarsson som är den lokala franchisetagaren.

11 april slår butiken upp portarna igen i samma lokal som tidigare. Allt kommer dock inte vara som förr.

– Butiken kommer vara mindre nu, från 3000 kvadratmeter till knappt 1800, och det kommer bli mer överskådligt. Vi kommer satsa mycket mer med inspiration och tanken är att personalen ska kunna hjälpa med den lilla extra touchen. Inredning är väldigt populärt i dag så det känns helt rätt i tiden att kunna erbjuda den servicen.

Hur många anställda kommer ni ha?

– När allt är i rullning kommer vi ha fyra till sex personer.

Den förra butiken gick i konkurs. Vad talar för att det ska gå bättre nu?

– Jag är övertygad om att vi måste ha en väldigt hög servicegrad så att besökarna känner sig omhändertagna. Det kommer jag lägga jättemycket krut på. Det är där man kan påverka.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!