Hjälplinje läggs ned
Efter knappt två år läggs Trygghetslinjen ner. Anledningen är att det kom in för få samtal som rörde trygghet och säkerhet. - Vi tycker att det har varit för dyrt i förhållande till vilken effekt det har gett och den mängd samtal som har kommit in, säger kanslichefen Anders Axelsson.
Samtalen har mestadels kommit in under kontorstid och det har mest handlat om synpunkter på den kommunala verksamheten, berättar Anders Axelsson. - Vi kanske måste möta de samtalen på ett annat sätt och vi har ju också till uppgift att titta på hur vi ska hantera det framåt, säger han.Hur går tankarna när det gäller det?- Det finns många varianter, en tanke är att ha en funktionsbrevlåda (mejl) där man kan komma in med synpunkter och tankar den vägen eller kanske man ska ha ett telefonnummer där man kan kommentera kommunal verksamhet generellt, säger Axelsson. Men vi är inte alls färdiga med den frågan än.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!