Finspångs Bilplåt bör kompensera missnöjd kund
Allmänna reklamationsnämnden rekommenderar Finspångs Bilplåt att kompensera en missnöjd kund.
Finspångs Bilplåt har bestritt yrkandet. Företaget påpekar att de lackerat om bilen flera gånger. Trots det har kunden fortsatt att klaga.Allmänna reklamationsnämndens bedömning är att det framgår av Motormännens test att lackeringsarbetet är utfört med vissa brister. För arbetet har kunden debiterats 5 151 kronor, varav han har betalat 4 000 kronor. Det innebär ett prisavdrag på 1 151 kronor, vilket nämnden anser är rimligt.Mannen har även rätt till ersättning med 880 kronor för det test som han har låtit Motormännen utföra för att påvisa bristerna i lackeringsarbetet. I övrigt ska han enligt nämndens rekommendation inte få någon ytterligare ersättning.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!