Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Finspångs Bilplåt bör kompensera missnöjd kund

Allmänna reklamationsnämnden rekommenderar Finspångs Bilplåt att kompensera en missnöjd kund.

FINSPÅNG2008-09-08 03:00
Nämnden rekommenderar Finspångs Bilplåt AB att ge kunden från Linköping ett prisavdrag med 1 151 kronor och dessutom betala 880 kronor.Kunden har yrkat ersättning på 8 750 kronor. Den 7 juli 2006 beställde han en hellackering av sin bil samt att fixa till diverse rostangrepp. Linköpingsbon hävdar att arbetet var felaktigt utfört. Bland annat ska rost kommit fram och lacken ha släppt på vissa ställen. Han upptäckte felen i september 2006 och senast i maj 2007. Han har klagat flera gånger hos firman och begärt omlackering.Bestrider yrkandet
Finspångs Bilplåt har bestritt yrkandet. Företaget påpekar att de lackerat om bilen flera gånger. Trots det har kunden fortsatt att klaga.Allmänna reklamationsnämndens bedömning är att det framgår av Motormännens test att lackeringsarbetet är utfört med vissa brister. För arbetet har kunden debiterats 5 151 kronor, varav han har betalat 4 000 kronor. Det innebär ett prisavdrag på 1 151 kronor, vilket nämnden anser är rimligt.Mannen har även rätt till ersättning med 880 kronor för det test som han har låtit Motormännen utföra för att påvisa bristerna i lackeringsarbetet. I övrigt ska han enligt nämndens rekommendation inte få någon ytterligare ersättning.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om