Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

200 nyfikna på Posten

Igår höll postcenter i Finspång öppet hus. Närmare 200 personer kom för att ta sig en titt på hur det egentligen fungerar.

Eivor Silander och Katarina Wallin hittade sitt eget postfack när postcenter höll öppet hus.
FOTO: TITTI OLOVSSON

Eivor Silander och Katarina Wallin hittade sitt eget postfack när postcenter höll öppet hus. FOTO: TITTI OLOVSSON

Foto:

FINSPÅNG2003-11-13 06:00
Caroline Erlingsson, som jobbat på posten sedan 1986, var en av guiderna som visade runt och berättade om verksamheten.
- Vi delar ut 25 000 brev per dag i snitt, 45 personer mellan 20 och 62 år jobbar här och det är en jämn könsfördelning, sa hon samtidigt som hon visade runt bland sorteringsfacken.
Eivor Silander var en av de som passat på att komma på öppet hus och hon lyckades faktiskt få syn på sitt eget postfack.
- Jag kom hit för att jag är nyfiken på hur det går till på posten, sa hon.
Ingrid Tilly är postcenterchef och nöjd med att så många kom under dagen.

Tappade räkningen
- Jag försökte hålla räkningen, men vid 135 tappade jag räkningen. Vi gör det här för att öka dialogen mellan oss och våra kunder. Det är bra att de passar på att ställa frågor.
Och frågor ställdes. In inte helt ovanlig måste vara den som handlar om hur Posten och Svensk kassaservice hänger samman.
- Det gör det men vi är ändå uppdelade. Och många brukar fråga varför man inte kan köpa frimärken på Svens Kassaservice och då brukar jag svara att det kan man inte på banken heller, säger Ingrid Tilly.
För det är så uppdelningen ser ut. Det ena är, kan man säga, en postpost och det andra en postbank.
Att man valde att införa Svensk Kassaservice berodde, enligt Ingrid Tilly på att man ville ge en ökad service till kunderna med längre öppettider.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om