Hon hade sett till att göra sig av med bankdosa och koder för att ingen skulle kunna ta ut pengar från hennes konto. Detta, då det skett tidigare. Enligt anmälan till Allmänna reklamationsnämndens speciella "bankanmälan" hade kvinnan innan resan gått till banken för att bland lämna in dosan och uttryckligen sagt att enda sättet att ta ut pengar från hennes konto var genom att hon kom till banken personligen.
Ändå lyckades en person, som ska vara en nära släkting, ta ut över en miljon kronor. Detta via telesvar, en tjänst som banken inte spärrade. Denna tjänst hade kvinnan aldrig använt och därför sa hon heller inget om att spärra denna tjänst vid sitt besök på baken. Hon trodde att allt var klart då hon, som skrivet, sagt att bara hon kunde ta ut pengar genom fysisk närvaro på bankkontoret.
Enligt anmälan vill kvinnan att banken betalar tillbaka pengarna, men det vägrar banken, med hänvisning till att kvinnan måste ha "möjliggjort för annan att hantera betalningsinstrument med koder". Kvinnan har även kopplat in advokat och polisanmält personen hon misstänker.