Paret bor 85 mil från stan och trodde att de hade allt på det klara när de satte sig för att åka och hämta husvagnen: kreditupplysning var gjord och överlämningstid bestämd. Lite under 200 000 skulle de betala för vagnen, som de tyckte såg fin ut på bilderna och som säljaren på telefon sade var skadefri.
Men när de kom fram till Norrköping visade det sig att vagnen inte var städad, att det var fläckar på vissa ställen, att det fanns fuktskador och flera bucklor. Detta skylldes på att kollegorna inte gjort sitt jobb och att den som visade vagnen inte sett den innan.
Det blev ingen affär och nu anser sig de tänka köparna lurade. De anser att de hade ett köpeavtal, även om de inte tagit vagnen i besittning. De kräver därför skadestånd för bilkostnad och hotell på 3 755 kronor eftersom de åkt så långt för att köpa vagnen. "Han har uppenbarligen undanhållit information om vagnen som han skulle ha informerat om innan vi åkte 85 mil enkel väg" kan man läsa i anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.