Oljelampan lyste, det var fel på bluetoothsystemet, det hördes ett missljud och en hjulinställning måste göras på bilen.
Den verkstad han var i kontakt med intygade att bilens obalans kom sig av dåliga bakdäck som behövde bytas, men trots att bilen var inne på lagning hos BMW mer än tio gånger under sex månader kunde inte felet hittas.
Istället menar verkstaden att det är mannens eget körsätt som skapar vibrationerna i bilen eftersom han kör på för lågt varvtal, något som bekräftats av ytterligare en verkstad.
När det gällde oljelampan som lyste som var det inget fel på trycket utan en trasig reservdel som byttes ut, efter det har det inte varit några fel.
Trots att felen åtgärdats så vill mannen att bilköpet hävs, vilket bilfirman motsätter sig, och Allmänna reklamationsnämnden, ARN, går på bilfirmans linje och avslår också de att köpet hävs med motiveringen att bilfirman inte brustit i konsumenträttsligt hänseende.