– Vi ser idag ett ökat intresse från våra kunder när det gäller ekonomisk rådgivning. Samtidigt sker en kraftig ökning av internet-, mobil- och telefonbanksanvändandet och det är en trend som kommit för att stanna, säger Pernilla Härnbro kontorschef på Swedbank i Finspång och Skärblacka i ett pressmeddelande.
Det är för att bättre kunna leva upp till kundernas förväntningar och möta deras behov av moderna banktjänster, som resurser kraftsamlas på ett färre antal kontor, kan man läsa. "Dagens bankkunder kan mycket om ekonomi, och ställer andra och större krav på banken än tidigare".
– Jag förstår att stängningen av kontoret i Skärblacka innebär en del förändringar för några av våra kunder, men vi kommer göra vårt yttersta för att fortsätta att ge den bästa servicen med utgångspunkt från vårt kontor i Finspång, fortsätter Pernilla Härnbro.
Personalen i Skärblacka kommer att fortsätta sina anställningar på kontoret i Finspång.