Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Ventello: Vi har haft mycket problem

"Det är inte vi utan ett callcenterföretag som vi anlitat som ringt kunderna, det kommer aldrig mer hända", säger Jonas Eriksson, kvalitetsansvarig på Ventello.

Ventellos kvalitetsansvarige menar att det var callcentrets fel, ett samarbete som nu avslutats.

Ventellos kvalitetsansvarige menar att det var callcentrets fel, ett samarbete som nu avslutats.

Foto:

Nyheter2021-11-18 21:00

Han menar att man anlitat callcenterföretaget efter goda vitsord.

– Vi trodde att de var bra, men vi valde helt fel företag att samarbeta med och vi har fått så mycket problem när de ringt till kunder och sagt en massa saker, säger Jonas Eriksson

Saker som att det är lag på sotning av imkanaler, att man företräder ett sotningsföretag i Norrköping och betett sig illa.

– Tyvärr, men det är vårt ansvar och något som vi tar itu med nu, säger Jonas Eriksson.

Samarbetet har nu avslutats, men folk ringer hela tiden till Ventello kring hur de har bemötts av callcenterföretaget.

Något nytt samarbete med något callcenter är inte aktuellt.

– De förstörde vårt rykte och nu tror folk illa om vårt företag. Vi är egentligen ett vanligt VVS-företag i Sollentuna som har många interna kunder som vi besöker och arbetar med många olika saker. Det är inte värt att anlita ett callcenter, aldrig mer, säger Jonas Eriksson. 

Dessutom menar han att callcentret gjort att även Ventellos tekniker drabbats när de trott att de varit på inbokade besök.

I vissa fall där kunder bestridit fakturor för tjänster de aldrig säger sig beställt, finns det möjlighet att få pengarna tillbaka.

– Har callcentret sagt at det är lag på saker som inte är det så rättar vi till fakturorna. Alla kunder som utsatts för bedrägeri ska kompenseras och har man frågor kan man alltid ringa direkt till oss, säger Jonas Eriksson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!