Han menar att man anlitat callcenterföretaget efter goda vitsord.
– Vi trodde att de var bra, men vi valde helt fel företag att samarbeta med och vi har fått så mycket problem när de ringt till kunder och sagt en massa saker, säger Jonas Eriksson
Saker som att det är lag på sotning av imkanaler, att man företräder ett sotningsföretag i Norrköping och betett sig illa.
– Tyvärr, men det är vårt ansvar och något som vi tar itu med nu, säger Jonas Eriksson.
Samarbetet har nu avslutats, men folk ringer hela tiden till Ventello kring hur de har bemötts av callcenterföretaget.
Något nytt samarbete med något callcenter är inte aktuellt.
– De förstörde vårt rykte och nu tror folk illa om vårt företag. Vi är egentligen ett vanligt VVS-företag i Sollentuna som har många interna kunder som vi besöker och arbetar med många olika saker. Det är inte värt att anlita ett callcenter, aldrig mer, säger Jonas Eriksson.
Dessutom menar han att callcentret gjort att även Ventellos tekniker drabbats när de trott att de varit på inbokade besök.
I vissa fall där kunder bestridit fakturor för tjänster de aldrig säger sig beställt, finns det möjlighet att få pengarna tillbaka.
– Har callcentret sagt at det är lag på saker som inte är det så rättar vi till fakturorna. Alla kunder som utsatts för bedrägeri ska kompenseras och har man frågor kan man alltid ringa direkt till oss, säger Jonas Eriksson.