Anmäler fläckig frisyr

En kvinna som klippt sig och blekt sitt hår på en frisersalong i centrala Norrköping har anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, efter att hon upptäckt att håret blev fläckigt.

Efter frisörbesöket blev kvinnans hår fläckigt, nu anmäler hon frisersalongen till ARN.

Efter frisörbesöket blev kvinnans hår fläckigt, nu anmäler hon frisersalongen till ARN.

Foto: Stig-Åke Jˆnsson / TT

ANMÄLAN2019-02-12 19:00

Det var när kvinnan kom hem som hon upptäckte att blekningen som frisören använt gjort håret fläckigt.

– Jag hade även förklarat för frisören att jag ville ha en kall färg, men mitt hår går nu åt ett varmt och gult håll. Jag har inget problem med klippningen enbart med blekningen, säger kvinnan.

Två dagar senare gick hon tillbaka till frisersalongen för att berätta vad hon upplevde som fel och hur man skulle kunna göra för att fixa till håret. Men hon var inte nöjd med hur frisören tänkte göra och bd istället att få pengarna tillbaka, men efter att frisören pratat med sin chef blev svaret nej.

Till ARN skriver kvinnan att hon vill ha ersättning för sitt besök hos frisören.

– Jag betalade 2260 kronor och är absolut inte nöjd. Mitt hår ser inte ut som vi kom överens om. Eftersom jag är nöjd med klippningen men inte blekningen så kan jag tänka mig att få tillbaka hälften av vad jag betalade, säger kvinnan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om