Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Anmäler fläckig frisyr

En kvinna som klippt sig och blekt sitt hår på en frisersalong i centrala Norrköping har anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, efter att hon upptäckt att håret blev fläckigt.

Efter frisörbesöket blev kvinnans hår fläckigt, nu anmäler hon frisersalongen till ARN.

Efter frisörbesöket blev kvinnans hår fläckigt, nu anmäler hon frisersalongen till ARN.

Foto: Stig-Åke Jˆnsson / TT

ANMÄLAN2019-02-12 19:00

Det var när kvinnan kom hem som hon upptäckte att blekningen som frisören använt gjort håret fläckigt.

– Jag hade även förklarat för frisören att jag ville ha en kall färg, men mitt hår går nu åt ett varmt och gult håll. Jag har inget problem med klippningen enbart med blekningen, säger kvinnan.

Två dagar senare gick hon tillbaka till frisersalongen för att berätta vad hon upplevde som fel och hur man skulle kunna göra för att fixa till håret. Men hon var inte nöjd med hur frisören tänkte göra och bd istället att få pengarna tillbaka, men efter att frisören pratat med sin chef blev svaret nej.

Till ARN skriver kvinnan att hon vill ha ersättning för sitt besök hos frisören.

– Jag betalade 2260 kronor och är absolut inte nöjd. Mitt hår ser inte ut som vi kom överens om. Eftersom jag är nöjd med klippningen men inte blekningen så kan jag tänka mig att få tillbaka hälften av vad jag betalade, säger kvinnan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om