– Vi håller på och flyttar in i nya lokaler just nu, på Tullhusgatan, berättar Petra Maison, vd och designer vid Garden Girl.
Företagets lager finns redan i Norrköping. Nu flyttar även kontoret från Björsäter i Åtvidabergs kommun till Norrköping, för att komma närmare lagret, och för att det i Norrköping blir lättare med leveranser och för att man vuxit ur kontoret i Björsäter.
Företaget har också fått ett tillskott på sex miljoner kronor: två miljoner från Almi Invest och fyra miljoner från privata investerare.
Pengarna ska användas till en satsning på ökad marknadsföring i Europa och USA.
– Vi ser stora möjligheter till tillväxt, eftersom vi vet att en stor del av vår målgrupp på kvinnor över 35 tilltalas av våra snygga, funktionella och tåliga trädgårdskläder och redskap, säger Petra Maison.
Garden Girl har gjort sig kända för sina egendesignade blommiga trädgårdskläder och utrustning speciellt anpassad för kvinnor. Företaget startade 1997 i Björsäter.
– Det var min man och jag som för nio år sedan kom på den briljanta idén att vi skulle göra arbetskläder för kvinnor. Min man jobbade med yrkeskläder och när vi byggde hus och anlade en ny trädgård blev både han och jag väldigt trädgårdsintresserade och tyckte att det var jätteroligt, berättar Petra Maison.
– Han tog hem arbetsbyxor till mig, som var för kvinnor, men av ett av de lite större blåa märkena, och jag tyckte att de var jättehemska. Osköna, tunga, stela och fula.
Där föddes idén om att det nog fanns en marknad för arbetskläder mer anpassade till kvinnor.
Petra Maison och hennes man Johan Olsson, som kommer från Björsäter, startade Garden Girl tillsammans med Johans barndomskamrat Douglas Wedenberg.
Kläderna är anpassade för kvinnokroppen, med stretchkil på sidan, resår i midjan och fickor som är anpassade för trädgårdsverktyg.
– Det kostar lika mycket att göra en byxa som är ful och tråkig som att göra en som är fin och flärdfull, säger Petra Maison.
Den första trädgårdsbyxan lanserades på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar 2008.
– Det gick jättebra. Vi sålde slut på två dagar, berättar Petra Maison.
Design och utveckling har funnits på kontoret i Björsäter, som nu flyttar till Norrköping, medan tillverkningen sker i Kina.
Inklusive grundarna uppgår personalstyrkan till 7,5 i dagsläget. Ytterligare två-tre personer kan behövas de närmaste åren.