Efter sommaren tillträder Anders Leijon som sälj- och marknadschef på Kolmården. Han kommer närmast från konsert- och evenemangsarrangören Live Nation där han under många år fungerat som sälj- och marknadschef för Melodifestivalen.
– Min ambition är att, tillsammans med Kolmårdens erfarna medarbetare, fortsätta arbetet med att utveckla, marknadsföra och erbjuda besöksupplevelser i världsklass för både privatpersoner och företag. Både gällande konferensarrangemang, intressanta och relevanta företagssamarbeten och positiva besöksupplevelser på både Kolmården och Vildmarkshotellet, säger Anders Leijon.
Anders Leijon, som har stor erfarenhet från försäljning, marknadsföring och stora musikevenemang, kommer främst att arbeta med affärsutveckling och med Kolmårdens partners. Han kommer också att bli en del i Kolmårdens ledningsgrupp.
– Kolmården har utvecklats mycket på senare år, men vi har fortfarande massor ogjort. Anders får en nyckelroll i det arbetet och vi är väldigt glada över att få välkomna honom till Kolmården, säger Christer Fogelmarck, koncernchef för Parks and Resorts och t f vd för Kolmården.
Anders Leijon tillträder sin tjänst den 15 augusti.
Anders Leijon är bosatt utanför Södertälje och kommer att pendla till Kolmården. Han berättar att han varit i Kolmårdens djurpark många gånger under åren.
– En av min sons största favoriter är Kolmården. Vi brukar ha det som tradition att vara där nästan varje år, säger han.