Rörelseresultatet minskar med ungefär 700 000 kronor till knappt 1,4 miljoner kronor.
Totalt ger det en rörelsemarginal på 7,7 procent, som är lägre än 2021. Då var rörelsemarginalen 12,1 procent.
I jämförelse är rörelsemarginalen i snitt för svenska företag 8,6 procent, enligt de senaste uppgifterna från SCB. I branschen parti- och provisionshandel utom med motorfordon är motsvarande snitt 5,1 procent.
Svenska Promotionhuset grundades 2013. Bolagets huvudbransch är partihandel med kläder och skodon. Redovisningsperioden löper från augusti till juli.
Företaget har 5 anställda, enligt årsredovisningen, vilket är 1 fler än föregående redovisningsår.
Ägaren, Stefan Mikael Forss (51), tog inte ut någon utdelning under förra året.
Stefan Mikael Forss är också vd, och Leif Marcus Persson (43) är styrelseordförande.
Så ser branschtoppen utSett till rörelseintäkter är Svenska Promotionhuset det nionde största företaget inom sin specifika bransch i Östergötlands Län, som är partihandel med kläder och skodon.
Företaget är också det 316:e största i landet. Det finns 19 företag i samma bransch i Östergötlands Län.
Översikten här under visar topplistan i den aktuella branschen, sorterat efter rörelseintäkter. Upplysningarna är hämtade från senaste registrerade årsredovisningen, och kommer fortlöpande att ändra sig när nya årsredovisningar kommer in.