Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Netflix öppnar för reklam på tjänsten

Efter nyheten om att Netflix har det första kundtappet på mer än tio år har strömningsjättens ena vd, Reed Hasting, uttalat sig om en ny strategi för att växa på en marknad som präglas av hård konkurrens, rapporterar Deadline.

Reed Hastings, vd Netflix, säger att ett reklamalternativ kan bli aktuellt för strömningsjätten. Arkivbild.

Reed Hastings, vd Netflix, säger att ett reklamalternativ kan bli aktuellt för strömningsjätten. Arkivbild.

Foto: Claudio Bresciani / TT

Tv2022-04-20 11:03

Efter nyheten om att Netflix har det första kundtappet på mer än tio år har strömningsjättens ena vd, Reed Hasting, uttalat sig om en ny strategi för att växa på en marknad som präglas av hård konkurrens, rapporterar Deadline.

För att nå nya kundgrupper kommer företaget på sikt att behöva införliva annonser, något som Reed Hastings tidigare motsatt sig.

Men i ett samtal som publicerats på Youtube efter bolagets kvartalsrapport har han ändrat ståndpunkt.

– De som har följt Netflix vet att jag har varit emot komplexiteten i reklam och är ett stort fan av enkelheten med prenumeration. Men jag är ett ännu större fan av att ge konsumenterna valfrihet, att låta konsumenter som vill ha ett lägre pris och är toleranta till reklam få vad de vill ha är vettigt. Så, det är något vi tittar på nu under nästa år och framåt, sade Reed Hastings.

De flesta av Netflix amerikanska konkurrenter, som HBO Max, Disney+ och Peacock är också på gång med olika billigare tjänster med annonser som alternativ för sina kunder.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om