Efter nyheten om att Netflix har det första kundtappet på mer än tio år har strömningsjättens ena vd, Reed Hasting, uttalat sig om en ny strategi för att växa på en marknad som präglas av hård konkurrens, rapporterar Deadline.
För att nå nya kundgrupper kommer företaget på sikt att behöva införliva annonser, något som Reed Hastings tidigare motsatt sig.
Men i ett samtal som publicerats på Youtube efter bolagets kvartalsrapport har han ändrat ståndpunkt.
– De som har följt Netflix vet att jag har varit emot komplexiteten i reklam och är ett stort fan av enkelheten med prenumeration. Men jag är ett ännu större fan av att ge konsumenterna valfrihet, att låta konsumenter som vill ha ett lägre pris och är toleranta till reklam få vad de vill ha är vettigt. Så, det är något vi tittar på nu under nästa år och framåt, sade Reed Hastings.
De flesta av Netflix amerikanska konkurrenter, som HBO Max, Disney+ och Peacock är också på gång med olika billigare tjänster med annonser som alternativ för sina kunder.