Hur många står ut med den reklamen?
Patrik Selsfors
Foto:
I dagens läge kan annars vår enorma anpassningsförmåga komma väl till pass. Jag menar, hur anpassar man sig egentligen till reklamfilmen om den nya ketchupen till pasta? Ni vet, den där man bara ser mannens och kvinnans torso (läs bröst) och där kvinnan med enormt irriterande röst säger: "Det borde väl du veta som är polis att de e vlscheleande" varpå han svarar: "Ne du, den här godingen har lagen på sin sida!". Den reklamen klarar inte ens den lågpannade enmeters-människan av.
Cheesecake anyone? Den (o-)hederliga cheesecaken har i veckan som gick återigen hamnat i hetluften efter sin långa ökenvandring i skuggan av muffins, wienerbröd och sockerkakor. Ska nog ta med en till jobbet och bjuda mina arbetskamrater på, lite trivsam och glad samvaro är aldrig fel. Frågan är vilket recept man ska välja.. Hmmm. Det klassiska eller det lite spetsade? Får fundera på det en stund. Men kom ihåg: smöret är alltid viktigt!
I dessa dagar har en stor händelse utkristalliserat sig och delat vår nation i två läger. En polarisering likt den i USA hotar att klyva vårt land och leda till svårläkta sår.
Ernst Kirchsteiger, som gjort kometkarriär i "Sommartorpet" ska nämligen bli årets julvärd i SVT. Invektiven har redan börjat hagla, Sveriges intellektuella elit vässar sina pennor. Själv säger jag som Ernst: "Det kommer att kännas varmt i hjärtat." Eller nåt.
Vill utfärda en varning, fjantig armédans i Michael Flatley´s Riverdance-anda kommer snart i ett konserthus nära dig.
Ni vet när 3000 människor står på scenen och slår klackarna i parketten; en väldrillad massa till nån sorts utspädd irländsk musik som gränsar till new age-smet, med ljus och rök och lite s&m-flirt. Passa er för det!
För övrigt håller jag med Igor Stravinskij: "Dirigenter är till för blåhåriga kärringar".
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!