Färska produkter från musikfabriken
"Popstars" är precis så. Fast glassen är en popgrupp och fabriken är musikindustrin.
Jag är helt såld på Kanal 5:s popstjärnesåpa, och då ska ni vet att jag i vanliga fall är väldigt skeptiskt inställd till dokusåpor.
Min dokusåpatolerans i fallande skala: "Robinson" - underhållande, "Big Brother" - motvillig fascination, "Villa Medusa" - kom igen..., "Baren" - kräkmedel någon, "Radio" - gå och dö.
Men "Popstars" har blivit ett måste på tisdagkvällarna.
Jag gillar att serien aldrig fallit i förnedrings-tv fällan. Inga töntiga uppdrag, ingen konstlad matbrist för att deltagarna ska bli irriterade och skrika åt varandra, bara verkligheten i dagens musikindustri. Och det räcker för att programmet ska innehålla lika mycket dramatik som en grekisk tragedi.
De bittra tårarna från alla som inte dög, de extatiska glädjeutbrotten hos de som faktiskt blev godkända och sen det sjukt manipulerande och beräknande arbetet med att göra fem vanliga tjejer till tvättäkta stjärnor.
Helt oemotståndlig tv-underhållning.
Det är som "Fame" fast på riktigt. Jag väntar fortfarande på att Bonnier Musics vd ska komma in i danssalen, titta ut över golvet och säga - "This is were you start paying...in sweat".
En annan sak som gör serien spännande, och antagligen ett av skälen till att "Popstars" blivit en succé i både Australien, England och Sverige, är att den utspelar sig "här" och "nu".
När tidningarna skriver om "det fruktansvärda bråket på Robinson-ön" hände det egentligen för tre månader sedan. I "Popstars" kan man följa gruppens karriär i verkligheten samtidigt som man ser dem på tv.
Riktigt absurt blev det förra veckan när Excellence (som svenska "Popstars" heter) gick rakt in på singellistans första plats samtidigt som de släppte skivan i serien.
Fast det mest fascinerande med hela programkonceptet är att det funkar. (Kolla bara på Bert och hans Friends.)
"Popstars" är som en enda stor långnäsa till alla kämpande musiker som sliter i replokalen varje kväll och drömmer om en seriös artistkarriär.
Det är så här det går till, mina damer och herrar.
Bakom varje framgångsrik kommersiell akt står ett häpnadsväckande antal stylister, koreografer, A&R:s, managers, låtskrivare, producenter och PR-människor.
Spice Girls, A-Teens och Take That har alla bildats och drillats på samma sätt. Produkter tillverkade i denna märkliga, mytomspunna musikfabrik kallad "skivbranschen".
Någonsin undrat varför en cd-skiva kostar 199 kronor?
Kolla på "Popstars".
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!