Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Farligt nära gränsen

När Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson Det är inför en salong fylld av skräckblandad förtjusning som Drömmen om Elin, Stockholm i mitt hjärta och någon melodi ytterligare klaras av med texter som naturligtvis är omskrivna så att de handlar om just "Babsan". De som får mikrofonen uppkörd i nyllet klarar sig dock med den äran trots att vissa passager är riktiga tungvrickare.

Foto: Fotograf saknas!

Kultur och Nöje2009-12-07 03:00
Wilhelmsson och hans rosapyntade hona är med på den här turnévändan istället för Lasse Flinckman och det fungerar bra. Faktum är att han trots sin aningen överdrivna flamsighet fungerar som en bra motvikt till Christer Lindarw och dennes kändisparodier. Ensemblen är fullproppad med kvinnoklädda män, men det tycks som att det behövs en riktig dragdiva för att bära upp en annan. Svagheten med hela After Dark-konceptet är nämligen att väldigt mycket är förinspelat. Det finns flera poänger i showen där det drivs med ett koppel av Melodifestivalbekantingar och kungafamiljen. Christer Sjögrens I Love Europe blir "I Love Orup" och den totala parodin på BWO:s benhårde ledare Alexander Bard är fantastiskt rolig. Men allt hade blivit så mycket roligare om ensemblen faktiskt valt bort stora delar av sin påkostade dekor, sina förinspelade band och sina noggrant inövade danssteg och istället sjungit ut på riktigt. Det hade gett hela showen så oerhört mycket mer sprängkraft. Några gånger sker det. "Babsan" gör ett fartfyllt sångnummer om sitt jetsetliv och mot slutet knyter Christer Lindarw ihop allting med att framföra Melodifestivalbidraget La Dolce Vita. Då gnistrar det från scenen. Då lever verkligen showen. Men i slutdelen gör också Christer Lindarw ett nummer där han klär ut sig till en rad internationella megakändisar. Vi får se Lisa Minnelli, Diana Ross, Whitney Houston och Tina Turner bara för att nämna några. Det hade kunnat vara kul, men i sin förinspelade tappning känns det mest som om han gör det för att visa hur många snabba klädbyten han kan få till på så kort tid som möjligt. After Dark har sina poänger, men balanserar hela tiden på gränsen, farligt nära att framstå som studentspex som klätts i lyxig dekor och därför beretts plats i de fina konserthusen.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!