Hockey-VM brukar vara ganska platt och ointressant.
Men i år är det skillnad. I år glöder turneringen.
Inte bara för att en betydligt större samling av världens bästa spelare än vanligt valt att ställa upp, utan också för att tjeckerna lyckats förvandla Prag till en kokande hockeytokig gryta och på så sätt gett turneringen en värdig inramning.
Därför skulle det kunna vara en total katastrof att det är TV4 som har sändningsrättigheterna.
Ni som är det minsta intresserade av sport vet hur kanalen är en mästare på att förstöra all typ av stämning medelst uselt planerad reklam. Man har aldrig lyckats hitta någon välavvägd balans mellan journalistiskt innehåll och reklaminslag, något som mer ofta än sällan leder till uppretade drev på sociala medier där alla tycks vilja säga sitt om reklamdebaclen.
Men så har det inte blivit.
Så har det sannerligen inte blivit.
Den rådande musiktrenden i svensk reklamfilm har nämligen gjort att jag snudd på sitter och längtar till reklamavbrotten när VM-spelet går i stå.
Som tillverkad under det tidiga 80-talet levde jag mina kanske allra mest formande år under 90-talet.
Det var då eurodiscon regerade. Det var då en livslång kärlek formades.
En kärlek till musikstilen som är precis lika intensiv idag trots att uttrycket varit totalt ute och helt stendött sedan dess.
Tills nu, när reklambranschen uppenbarligen återigen (helt oväntat) tycks ha gått all-in på de gamla 90-talsfavoriterna.
Hur ska man annars tolka det faktum att ett minutkort reklamavbrott (vilket är ungefär vad som ryms under ett power break i hockeyns värld) kan bjuda på snuttar av inte mindre än tre gamla brottarhits.
Det handlar om att kränga kyckling och blomsterprakt har jag förstått, men jag blir genuint upprymd när jag gång efter annan får höra snuttar av E-types odödliga This is the way och likaledes kultförklarade Scatman John med Scatman (Ski Ba Bop Ba Dop Bop), för att inte glömma Dr AlbansSing Hallelujah.
Jag är ingen ideal reklamkonsument.
Faktum är att jag var tvungen att googla låtarna för att över huvud taget kunna återberätta vilka varor de gör reklam för.
Men en ton eurodisco går mig inte förbi.
Så tack reklambranschen för att ni just likt de arrangerande tjeckerna gjort hockey-VM till en riktig fest.
Och inte minst, tack TV4 för att vi slipper studiosnack och får eurodisco istället.