Det börjar lovande med hisnande fotografi. Sedan slängs vi in i historien. Tonåringarna Bianca och Tomas har precis förlorat sina föräldrar i en bilolycka. Bilskroten ser däremot inte alls ut som föräldrarnas bil. Bianca undrar förvånat om färgen på bilen kan förändras av en olycka. Här skulle filmen kunna utveckla sig till en detektivthriller men det blir det inget mer av. Väl tillbaka hemma i en blek vardag fixar Tomas gratis kabel-tv och syskonen tittar på porr. Kanske ska filmen in i djupare psykologisk skog, men nej den vägen lämnas också tämligen fort. Tomas börjar umgås intensivt med två äldre killar från gymmet. De agerar pseudoföräldrar genom att laga mat och städa. Samtidigt ligger båda med Bianca, och här börjar filmen kännas unken.
Killarna vill också använda Bianca som lockbete för att råna Maciste, en före detta skådespelare och Mr Universe som bor i ett ensamt och mörkt slott. Det mest förutsägbara som kan hända händer, Bianca inleder en fysisk relation med denne blinde man. Plötsligt öppnas dörren för ett omotiverat högt antal scener där Bianca struttar runt det enorma huset inoljad och naken. Hur många gånger ska gubbsjuka fantasier ta fokus i filmer? Hur tröttsam är inte denna klyscha?
Därmed valde regissören att skippa flera grenar som filmen kunde utvecklats på för att hamna på samma utnötta plats som så många andra filmer, nämligen sexuell relation mellan äldre man och yngre kvinna. Det hela avslutas med trötta klichéer om saker båda lär sig av varandra. Förslösade möjligheter är bästa sättet att beskriva filmen på.
Filmen visas söndag 6 oktober och lördag 12 oktober.