Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Annonsras för Twitter

Det sociala nätverket Twitters annonsintäkter för andra kvartalet rasade 23 procent till 562 miljoner dollar, cirka fem miljarder kronor.

Ett oväntat stort annonsras slog mot Twitter i andra kvartalet. Arkivbild

Ett oväntat stort annonsras slog mot Twitter i andra kvartalet. Arkivbild

Foto: Richard Drew AP/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2020-07-23 13:25

Annonsintäkterna utgör 82 procent av Twitters samlade intäkter.

Nedgången var djupare än väntat. Analytiker hade i snitt räknat med annonsintäkter på 585 miljoner dollar under kvartalet.

Twitter förklarar nedgången som en effekt av coronakrisen och den inrikespolitiska oron, med våldsamma protester, i USA.

Antalet användare av Twitter ökade samtidigt. Dagliga användare lyfte 34 procent till 186 miljoner konton, vilket var mer än väntat. Analytiker hade räknat med en ökning till 176 miljoner konton.

Totalt föll Twitters intäkter 19 procent i årstakt till 683 miljoner dollar i andra kvartalet. Detta gav en förlust på 1,2 miljarder dollar.

Exklusive engångseffekter kopplade till ett stort skatteuppskov blev förlusten 127 miljoner dollar eller 16 cent per aktie. Det låg i linje med förväntningarna på en förlust på 125 miljoner dollar.

Under andra kvartalet i fjol gjorde Twitter en vinst på 37 miljoner dollar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!