Svar till H. Backman:
Anklagelser, herr Backman är en sak, kritik en helt annan sak.
En bra sjukhusledning ska vara lyhörd för vad patienter och personal säger, den ska även kunna svara på brev som patienter skriver. Om det är någon, som läste min första insändare och kände sig träffad, så har den personen kanske tänkt till och gör lite mer för patienten, som kommer till honom eller henne. Då har min kritik, haft något gott med sig.
Herr Backman, om det finns ett lasarett på orten du bor i, går du dit, eller hur? Men får du inte den hjälp du behöver för att må bra, då går man naturligtvis till en annan vårdcentral. Men då anser jag att något behöver göras på Finspångs lasarett, kanske titta över rutiner, även rutiner med andra sjukhus. Allt verkar ta så lång tid på Finspångs lasarett, även postgången med patienter. Det går att förändra allt till det bättre, men klarar man det inte, då kanske det vore dags att ta hjälp utifrån. Man kan bli lite självgod inom alla branscher, därför är kritik bra!
Herr Backman får kämpa för vad han vill, det är upp till honom!
Med vänlig Hälsning