Använder mig flitigt av färdtjänst och tycker ofta att det fungerar väldigt bra .
Men det som gör mig upprörd är beställningscentralen i Moldavien och nu snart också i Senegal.
Hur kan man som Samres gör lägga ut detta i främmande länder?
Problemet är att dessa personer som tar emot beställningar på körningar har lärt sig svenska fraser för att ta emot samtal om körningar, men det går inte att resonera sig vidare om problem eller frågor uppstår.
Jag känner mig ofta frusterad över att inte bli förstådd.
Hur ska det nu bli att prata med folk i Senegal? Såg ett inslag på Östnytt om en kvinna som "lärt sig svenska",det vill säga lärt sig meningar utantill för att kunna ta emot beställningar på körningar.
Hur skulle det vara om jag skulle bli placerad i ett land där jag skulle svara på frågor från invånare och jag bara lärt mig språket knackigt,det skulle vara katastrof och kännas som ett stort misslyckande.
Låt oss få tillbaka beställningscentralen till Sverige och till människor som förstår språket ordentligt och som kan göra sig förstådda så vi slipper dessa missförstånd som ideligen uppstår.