Mobiloperatören med kunden i fokus

Med drömmen om att kunna erbjuda hög surfhastighet, låga priser och bra kundservice startade Fredrik Horn-Berlin bolaget MyBeat – en dröm som sedan 2015 blivit en verklighet.

  — Våra kunder är hos oss för att de vill vara det, säger Fredrik Horn-Berlin, VD på MyBeat.

— Våra kunder är hos oss för att de vill vara det, säger Fredrik Horn-Berlin, VD på MyBeat.

Foto: MyBeat

Native2021-09-13 10:44
Detta är ett annonssamarbete.

Idag är mobiloperatören MyBeat uppkopplade och kan ge sina kunder flexibla paket med såväl bra som säker täckning.  Teleoperatören har höga poäng på rekommendationssidor på nätet, och allt fler väljer att bli kunder. 

— Vi såg en marknad där mobiloperatörerna erbjöd abonnemangspaket med långa bindningstider och liten datamängd. Paketen var dåligt anpassade efter kundernas behov. Vi valde därför att erbjuda våra kunder abonnemang anpassade efter deras behov och önskemål med fria minuter, fria sms och där de själva väljer hur mycket surf de vill ha tillgång till. Dessutom har vi ingen bindningstid – våra kunder är hos oss för att de vill vara det, säger Fredrik.

I och med att kopparnätet läggs ned och många fasta telefoner försvinner har MyBeat skapat en teknisk möjlighet där deras kunder kan knyta sin fasta telefoni till sitt mobila. 

— För många är det en trygghet att behålla sin fasta telefon och sitt telefonnummer. Vi ville se vilka möjligheter vi hade att hjälpa våra kunder att behålla den tryggheten och hittade en lösning där de knyter sin fasta telefon direkt till sin mobil. Ringer det på den fasta telefonens nummer så ringer det i mobilen, och när du själv ska ringa väljer du om du vill ringa från ditt mobil- eller fasta telefonnummer. På detta sätt kan våra kunder även minska sin månadskostnad genom att betala för ett abonnemang men få två tjänster, menar Fredrik. 

Med kunden i fokus 
Medan allt fler väljer att avveckla sina kundcenter väljer MyBeat att satsa på sin. 

— Den svenska marknaden har över lag dåliga kundomdömen. Många av de stora operatörerna är duktiga på att distansera sig från sina kunder och har inte ens ett telefonnummer som man kan ringa till. Vi kände att vi ville göra skillnad på det. Vi valde därför att starta en lågprisaktör med ett kundcenter där du har en operatör du kan ringa till och få bra support. Vi värdesätter våra kunder och tar oss tiden att lyssna och ge svar på frågorna de har, menar Fredrik. 

Idag är det även väldigt vanligt att företag använder sig av telemarketing, något som MyBeat redan från början bestämt sig för att inte haka på. 

— Det är viktigt för oss att det känns tryggt att ringa hit. Vi hjälper dig med det du behöver hjälp med och kommer inte försöka sälja på dig något. Oss kan man prata med i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att bli påhoppad med försäljningssnack. Och om vi ringer dig, ringer vi för att återkoppla på ett ärende som du tidigare bett om hjälp med, berättar Fredrik. 

Nu är det slut på långa telefonköer 
När Elisabeth Nyman hörde talas om MyBeat väcktes hennes nyfikenhet och hon valde att prova. Sedan dess har hon inte varit annat än nöjd. 

— Jag valde MyBeat eftersom deras hemsida är enkel och överskådlig. De har även jättebra kundservice. De är inte som andra bolag där man får sitta i telefonkö i femtio minuter för att sedan få höra att de inte kan hjälpa en. En del mobiloperatörer har inte ens ett telefonnummer, det går bara att chatta med dem. Det tycker jag inte om, säger hon.

Det här är MyBeat

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att ha smidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför MyBeat både på telefon, mejl, Facebook eller via deras kundcenter-sidor på webben. 

Ingen faktureringsavgift 

Ingen uppstartskostnad 

Ingen bindningstid

EU inkluderat i paketet

Fastnummer till mobil

Vill du veta mer eller komma i kontakt med MyBeat? 

E-postsupport@mybeat.se 

Telefon: 019-55 55 500

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Folkbladet.